ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
Анотація
Сучасне ставлення до компетентності претендента на зайняття будь-якої посади формулює нові підвищені вимоги до рівня підготовки фахівців відповідного профілю. Використання інформаційних (інноваційних) комп’ютерних технологій у професійній діяльності є невід’ємною складовою загальних компетенцій фахівця. Тому ставлення до проблеми підвищення інформаційної культури студентів, впровадження у підготовку фахівців морських спеціальностей інформаційних технологій, їх підготовка до вирішення складних проблем за допомогою комп’ютерної техніки у Херсонській державній морській академії (ХДМА) є дуже серйозним. В даний час зростає потреба морського транспорту у фахівцях, здатних розробляти, експлуатувати і обслуговувати сучасні інформаційні системи управління транспортними технологічними процесами. Це викликає необхідність створення нових умов навчання, нових форм представлення навчального матеріалу, методики роботи з новими засобами навчання та управління самостійною пізнавальною діяльністю.
Особливо актуальним є питання впровадження системи дистанційного навчання в спеціалізованих навчальних закладах, таких, наприклад, як Херсонська державна морська академія. Відповідно до навчального плану, курсанти щорічно проходять плавальну практику, яка триває від чотирьох до шести місяців, тобто курсант на цей період відірваний від безпосередньо аудиторного навчального процесу. Активне використання системи дистанційного навчання дозволяє йому не переривати теоретико-практичну складову навчання, підтримувати спілкування з однокурсниками, викладачами, отримувати необхідні консультації.
Самостійна робота курсанта за підтримкою такого інформаційного середовища, як сайт дистанційного навчання, завжди позитивно впливає на його рівень підготовки. Тому основне завдання проекту – надати курсантові якісний інформаційний ресурс, забезпечити його зручним сервісом, повноцінним контентом та можливістю спілкування у режимі діалогу як з викладачами, так і з курсантами академії.
Посилання
Kukharenko, V.М. (2012). Theory of teaching at the present stage of development of distance learning. Theory and Method of E-learning, Krivoy Rog, 3, 153-161.
Trius, Yu.V., Gerasimenko, I.V., Franchuk V.M. (2016). Electronic HEI system based on MOODLE. Cherkassy, 220.
Kravtsov, G.M. (2008). The system of monitoring the quality of electronic information resources of the university. Information Technologies in Education, 2, 42-46.
Kravtsov, G.M., Tarasych, Yu.G. (2013). The modern state of distance learning in higher educational institutions of Ukraine. Materials of the second international scientific-practical conference «Problems of the theory and practice of distance and electronic education». 50-54.
Kukharenko, V.M., Rybalko, O. V., Syrotenko, N.G. (2008). Distance Learning: Terms of Use. Distance course (3rd ed.). Kharkiv, NTU KhPI Torsing. 320.
Kukharenko, V.M. (2015). System approach to mixed learning. Information Technologies in Education. 24, 53-67.
Pometun O.I., Pyrozhenko L.V. (2010). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: Nauk.-metod. posibn. Vydavnytstvo A.S.K., 192.
Sichkaruk O.I. (2008). Interaktyvni metody navchannia u vyshchii shkol. Navch.-metod. posibnyk. Takson, 88.
Panfylova, A. P. (2009). Ynnovatsyonnie pedahohycheskye tekhnolohyy : Aktyvnoe obuchenye. Uchebnoe posobye. «Akademyia», 192.
Kravtsova L.V.,Zaitseva T.V., Kaminska N.G. (2017). Analiz efektyvnosti systemy dystantsiinoho navchannia v protsesi perevirky kompetentsii. Piata mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «MoodleMoot Ukraine 2017. Kyiv, 26-27.
The KSMA’s Distance Learning Site. Retrieved from http://www.mdl.kma.ks.ua/